Robotyka
Główne zalety Lego Education WeDo:
Konstruowanie, eksperymentowanie i zabawa:
- dzieci wprowadzane są w obszar nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych
- rozwijają kompetencje ruchowe związane z małą motoryką, poprzez nabywanie zręczności w układaniu specjalnie zaprojektowanych zestawów- rozwijają czynności umysłowe ważne w dalszej perspektywie dla uczenia się matematyki: poprzez działania konstrukcyjne, liczenie, pomiar- rozwijają umiejętności komunikacyjne; wzbogacając zasób słownictwa, tworząc wypowiedzi, opowiadając historie, wyjaśniając i interpretując zaobserwowane zjawiska- poznają i przyswajają proste pojęcia ze świata nauk ścisłych: matematyki, fizyki, mechaniki, informatyki- rozwijają zdolności naukowego myślenia: nabywają umiejętności formułowania wniosków opartych na obserwacji (poszukują rozwiązań, budują, testują, wnioskują)
- kształtują umiejętności społeczne
- rozwijają ciekawość świata.
Główne zalety Lego Education Mindstorms
Dzięki połączeniu intuicyjności i łatwości konstrukcyjnej klocków LEGO, nawet małe dziecko może wkroczyć w fantastyczny świat robotyki. Każdy student ma możliwość zbudowania robota i napisania programu do jego sterowania. Uczymy się jak korzystać z silników elektrycznych tak, aby nasz robot poruszał się w dowolnym kierunku. Dodatkowo, wyposażamy naszego robota w zmysły tak, aby widział przeszkody, rozpoznawał kolory i reagował na dźwięki. To wszystko możemy osiągnąć poprzez wspaniałą zabawę i bez specjalistycznej wiedzy.
"LEGO Mindstorms jest wyjątkowe,ponieważ pozwala nauczać przedmiotów ścisłych i technologii w niezwykle wynagradzający sposób: jeżeli chcemy rozwijać u dzieci wiedzę ścisłą i gdy pragniemy by rozumiały procesy technologiczne wówczas samo omawianie tych zjawisk nie przyniesie żadnego rezultatu. Lego Mindstorms pozwala dzieciom badać, planować, sprawdzać i wcielać w życie ich własne pomysły – i w ten sposób one same formułują pewne zasady i prawa. Widzimy, że dzieci dobrze się bawią znajdując rozwiązania problemów, które zostały im przedstawione”
Simon Williams, nauczyciel, Wielka Brytania